perjantai 21. helmikuuta 2014

Helmikuun ostoksia

Olin malttamaton enkä malttanut odottaa tämän parempaa aikaa ostaa seuraavaa erää osakkeita. Siispä ostin Marimekkoa lisää 200 eurolla ja Konetta 500 eurolla. Ennestään minulla oli ostettuna Marimekkoa parilla sadalla. Molemmat ovat jakaneet osinkoja aikaisempina vuosina, joten jotain pientä on kai luvassa tänäkin vuonna. Ixonos, jota ostin ensimmäisenä ikinä ja uskon tulevaisuudessa sen nousuun ei ole jakanut osinkoja vuosiin.

Tämän hetkiset osakeostot ostohetkellä:

Ixonos 500 euroa
Marimekko 410 euroa
Kone 500 euroa

Tilanne tällä hetkellä n. 200 euroa miinuksella johtuen Ixonoksen reilulla laskulla heti ostohetken jälkeen. Mutta ei hätää olen ostanut nämä pitkällä tähtäimellä ja rahat, jotka olen sijoittanut ovat ns. ylimääräistä.

Kone oli ostoslistalla, koska se on taloudellisesti hyvällä mallilla ja kasvu näyttäisi jatkuvan. Osinkotuotot ovat kohtalaisia(hyviä) ja se on yksi varmoista kaupoistani tulevaisuutta ajatellen. Hinta oli sitä luokkaa millä olin valmis erän ostamaan. Marimekkoa ostin, koska kannatan suomalaista design tuotetta ja uskon Marimekon tulevaisuuteen kaikesta kopiointikohuista huolimatta. Suomalainen tuote on kestävä ja suunniteltu käytettäväksi. Kuosit ovat kiinnostavia ja tunnettuja.

Seuraavia ehdokkaita ostoslistallani on Orion ja Kesko. Näitä olen ostamassa 500 eurolla. Aikataulu: tämän vuoden aikana. Tavoitteeni on sijoittaa rahoja osakkeisiin muutaman vuoden sisällä n.10 000 euroa. Eli aika alkutaipaleella vielä ollaan. Eri yhtiöitä ajattelin haalia 5-10 kpl ja lisäksi ETF:ää.


Seuraavalla kerralla on luvassa katsaus laihdutusprojektiin...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti