perjantai 20. marraskuuta 2015

Loppuvuoden ajatuksia

Säästäminen on ollut viime kuukaudet hankalampaa, sairastumisen takia. Olin useita viikkoja kestävällä sairaslomalla ja työt jatkuu lyhennetyllä työajalla vuoden loppuun asti. Palkkaa saan n. 400€ vähemmän kuukaudessa. Onneksi ja toivottavasti tämä on vain väliaikainen ratkaisu. Tarkoitus olisi vuoden alusta jatkaa 30h/viikossa työajalla. Säästöön olen laittanut silti 120€/kk.

Säästötavoite (6000€) ei tule täyteen tänä vuonna, mutta olen hyvilläni siitä miten paljon olen saanut säästetyksi. Noin 5000€ olen saanut täyteen. Se on hyvä se! Ensi vuonna ajattelin pitää löysemmän säästötavoitteen ja säästöön voisin laittaa reilu 2000€ vuoden aikana. Se tulisi täyteen näin 100e/kk =1200€ ja 52 viikon säästö 1378€.

Hyvä palautella välillä mieleen tiukemmalla rahamäärällä elämistä niin osaa arvostaa palkkaa taas uudella tavalla. Ensi vuoden suunnitelmissa on yrittäjäkoulutusta ja loppuvuodesta toivon mukaan yrittäjänä elämistä. Jänniä ja mielenkiintoisia aikoja tulossa. Hyppy uuteen ja mielenkiintoiseen, tutusta ja turvallisesta!

Lumisin terveisin Eevis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti